Модул 8. Чужд език и литература. Методика на обучението
Тема |
Лингвистични теории за хумора. Използване на хумор в обучението по чужд език |
Обучител |
ас. И. Соколов |
Анотация |
Програмата включва аспекти както от областта на лингвистиката, така и от областта на методиката на чуждоезиковото обучение (ЧЕО). Участниците ще се запознаят с двете основни лингвистични теории за хумора – Семантично скриптовата теория за хумора и Общата теория за вербалния хумор. На базата на тези теории и основните методически принципи на ЧЕО ще се изведат характерните особености на хумора, подходящ за класната стая, принципите и най-често използваните техники за употребата на хумор в обучението и изучаването на чужд език. Включени са и някои практически съвети, а също и множество примери за “хуморни“ задачи за развиване на четирите основни езикови умения, лексика, граматика и произношение на езика за обучаеми на различна възраст и ниво на владеене на езика, които водят до повишаване на интереса и мотивацията и, като краен резултат, до подобряване на комуникативната компетентност на обучаемите. Набляга се и на ролята на хумора за развиване на креативността. По време на практическите занятия участниците ще могат да адаптират или създадат собствени задачи, подходящи за конкретна група или групи обучаеми. |
Брой часове |
16 часа |
Брой кредити |
1 кредит |